کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

کفش طبی مخصوص کف پای صاف  

کفش طبی مخصوص کف پای صاف

فهرست مطالب

کفش طبی مخصوص کف پای صاف

کفش طبی مخصوص کف پای صاف چه تفاوتی با کفش های معمولی دارد؟ آیا کفش های معمولی مناسب کف پاهای صاف می باشند؟ راه تشخیص و درمان صافی کف پا چیست؟ و…

پا قلب دوم انسان است و نگهداری و توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. سوالات بالا مواردی است که اغلب مخاطبین درباره آن ها می پرسند و ما می خواهیم در این مقاله به آن ها بپردازیم.

صافی کف پا چیست؟

فواید کفش طبی مخصوص کف پای صاف

هر آنچه باید درباره صافی کف پا بدانید!

کف پای انسان در حالت عادی دارای قوس می باشد.اما گاهی پیش می‌آید که برخی افراد این قوس و فرورفتگی ها را ندارند و کف پای آن‌ها بصورت کاملاً صاف می باشد. کف پای صاف از شایع‌ترین بیماری‌ها در سراسر دنیا است که تقریبا  ۳۰ درصد از مردم جهان را درگیر خود کرده است. در اکثر افراد هر دو پا باهم دچار صافی کف پا هستند، اما احتمال اینکه یک‌ پا صاف و پای دیگر بصورت  قوس  دار باشد[داشته باشد ]نیز وجود دارد.

برخی از عوارض این عارضه عبارت‌اند از:

  • آرتروز زودرس اعضای بدن
  • انحرافات محوری بدن
  • انحراف زانو ها یا مچ پاها
  • کمردرد
  • انتشار غیرعادی وزن بدن به پاها و زمین
  • انحراف لگن
  • زانودرد

مشکلات و عوارض  گفته شده که ازکف پای صاف هستند، می توانند بسیار آزاردهنده باشند. بنابراین در صورت داشتن این عارضه، حتماً به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که یک کفش طبی چه ویژگیهایی باید داشته باشد روی عبارت بهترین مارک کفش طبی  کلیک کنید تا همه مشخصات یک کفش طبی استاندارد را مشاهده نمایید.

چگونه کف پای صاف را تشخیص دهیم؟

تشخیص کف پای صاف

لازم است برای اطمینان از کف پای صاف به متخصص مراجعه کنیم

برای تشخیص اینکه آیا  شما دچار عارضه  پای صاف هستید پای خود را روی زمین بگذارید در صورتیکه تمام نقاط کف پا به زمین بچسبند شما صافی کف پا دارید. اما در حالت طبیعی کف پا قوسی وجود دارد که فاصله ای بین زمین و پا ایجاد می کند.

اگر به این مقاله علاقه مند بودید می توانید به صفحه کفش طبی زنانه نیز مراجعه کنید و از مطالب آن نیز استفاده کنید.

چه عواملی باعث ایجاد صافی کف پا می شود؟

در اکثر موارد، عوامل ژنتیکی باعث می‌شوند که کف پای افراد در تمام طول عمر صاف بماند. البته، عوامل محیطی می‌توانند در مراحل بعدی زندگی منجر به صافی کف پا شوند.

شایع‌ترین علل صافی کف پا عبارتند از:

  • عوامل ژنتیک: اغلب، صافی کف پا به خاطر مشکلات ژنتیکی و عدم رشد مناسب قوس‌های کف پا می باشد که در کودکی رخ می‌دهد. در دوره طفولیت کف پای همه نوزادان صاف است. قوس‌های کف پا طی فرایند طبیعی رشد در دوره کودکی شکل می‌گیرند. در بعضی از کودکان عضلات، استخوان‌ها و رباط‌های مچ پا به انداز کافی رشد نمی‌کنند که این مورد باعث صافی کف پا می شود. این موضوع اغلب از ژنتیک افراد است، زیرا در سابقه خانوادگی این افراد نیز اغلب صافی کف پا مشاهده می شود.
  • چاقی مفرط: این مشکل، خود باعث وارد آمدن فشار اضافی به پا ها و عضلات و تاندون‌های مچ پا می‌شود و به مرور ممکن است افراد را به سمت این مشکل ببرد.
  • استفاده از کفش نامناسب: کفش های نامناسب گاها باعث ایجاد صافی کف پا در افراد مختلف می شوند. پوشیدن کفش های تنگ، پاشنه دار و یا کفش هایی که استاندارد های لازم را ندارند و به پا ها آسیب می رسانند نیز در ایجاد این مشکل تاثیرگذار است.

توصیه می شود برای جلوگیری از ابتلا به این عارضه از کفش طبی مخصوص کف پای صاف استفاده کنید.

  • افزایش سن: در طول فرایند طبیعی افزایش سن، تاندون‌ها فرسوده و کشیده‌تر می‌شوند.

ویژگی های کفش طبی مخصوص کف پای صاف

ویژگی های کفش طبی مناسب

ویژگی هایی که درباره کفش طبی مخصوص کف پای صاف باید بدانید!

  • پشتیبانی مناسب از قوس:

یکی از مهمترین مواردی است که باید در زمانی که از صافی کف پا رنج می برید به دنبال آن باشید پشتیبانی مناسب از قوس پا است. کفش کفش طبی مخصوص کف پای صاف این قابلیت را دارد که به سمت وسط کفش خم نمی شوند و دارای ثبات و استحکام کافی است.

کفش باید محافظ خوبی برای پا باشد و در عین حال امکان انعطاف پذیری در انگشتان پا را نیز فراهم کند.

  • پاشنه مناسب داشته باشد:

در قسمت پاشنه، بسیار مهم است که یک زیره مناسب در کفش باشد، که پشتیبانی بیشتری از پاشنه پا ایجاد کند. افرادی که کف پای صاف دارند، اغلب دچار افتادگی پا به سمت داخل هستند. این مشکل می تواند به قسمت پشت پا نیز کشیده شود و باعث درد در مچ پا شود.

  • کفش مستحکم و سفت:

اگرچه ممکن است به نظر برسد که یک کفش سفت میتواند باعث سختی افراد شود، اما این مورد برای کسانی که کف پای صاف دارند صدق نمی کند.

علاوه بر این، کفش طبی مخصوص کف پای صاف دارای پد فوم و سایر ویژگی های راحتی است که به شما این امکان را می دهد که احساس راحت تری داشته باشید .

  • یک تکیه گاه خوب از قسمت میانی پا و پشت پا:

کفش طبی مخصوص کف پای صاف این قابلیت را دارد که علاوه بر اینکه می تواند وزن شما را به طور کاملا متعادل و درست به زمین انتقال دهد محافظ خوبی نیز برای پاهای شما بخصوص در قسمت میانی و پشت پا می باشد.

فواید کفش طبی مخصوص کف پای صاف

کفش طبی مخصوص کف پای صاف می تواند در صورتیکه دارای کف پای صاف هستید یا از پینه پا یا فاسیت کف پا رنج می‌برید انتخاب مناسبی باشد ، این کفش ها می‌توانند موقعیت استخوان‌ها را در مچ و کف پاهایتان اصلاح کنند. همچنین ضمن تقویت ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها، استرس و تنش را در زانو کاهش دهند.

همچنین پوشیدن کفش طبی باعث حفظ تعادل هنگام راه رفتن یا انجام کارهای می شود. با وجود دغدغه‌های روزمره در زندگی، داشتن مشکلاتی در کف پا می‌تواند استرس و فشار بیشتری را در افراد به وجود بیاورد.

در حالیکه بیش از 75٪ مردم دنیا مبتلا به مشکلات متعدد پا هستند کفی‌ها و کفش‌های طبی می‌تواند از ایجاد این صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

تاثیر ورزش بر صافی کف پا

تاثیر ورزش بر سلامتی پاها

تاثیرات ورزش بر صافی کف پا

بسیاری از مردم بعد از مراجعه به دکتر ارتوپد می توانند با ورزش مداوم مثل یوگا و پیلاتس به بهبود درد و ناراحتی ناشی از صافی کف پایشان کمک می‌کند. همینطور می توانند با استفاده از کفش طبی مخصوص کف پای صاف ورزش های ایستاده مانند دویدن و غیره را نیز به راحتی انجام دهند.

نکته آخر این است که کف پای صاف لزوماً به معنای این نیست که شمانمی توانید به راحتی ورزش کنید، به یک پیاده روی طولانی دوستانه بروید یا حتی برای رفتن مسابقه دو اقدام کنید. برای انجام این کارها بدون هیچ دردی، ممکن است به یک جفت کفی مناسب یا کفش‌های مخصوص کف پای صاف احتیاج داشته باشید، و لزوماً مجبور نیستید به دلیل اینکه قوس کف پای کاملی ندارید، کارهایی را که انجام می‌دهید را محدود کنید.

در ادامه می توانید به صفحه کفش طبی مردانه سایت دکتر ماخ نیز سر بزنید و کفش های طبی دلخواهتان را سفارش دهید.

مطالب پیشنهادی:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.