کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

کفش طبی مناسب بارداری

کفش طبی مناسب بارداری

فهرست مطالب

کفش طبی مخصوص بارداری یکی از مهمترین لوازم مورد نیاز بانوان در دوران بارداری است. همانطور که می دانید به دلیل تغییرات هورمونی در این دوران و افزایش وزن، پاها متورم می شوند و اگر در دوران بارداری کفش مناسب نپوشید، علاوه بر پا درد، از درد گردن، کمر و لگن نیز رنج خواهید برد. بنابراین نداشتن پاهای متورم و دردناک در دوران بارداری نعمت بزرگی است که با انتخاب کفش طبی مناسب بارداری به دست می آید.

کفش طبی مخصوص بارداری را چگونه انتخاب کنیم؟

به طور کلی اگر بخواهیم ویژگی های کفش طبی برای بارداری را بیان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

اندازه ای کفش طبی بارداری را بزرگتر از اندازه واقعی خود انتخاب کنید

خانم ها در این مدت نباید کفش هایی بخرند که تنگ یا اندازه پاهایشان باشد. آنها باید در آنجا احساس راحتی کنند زیرا با نزدیک شدن به ماه های آخر بارداری، ورم  پاهایشان بیشتر می شود و نمی توانند کفش بپوشند.

اغلب زنان باردار، پاهایشان متورم و بزرگتر از قبل می شود. بنابراین، کفش طبی مناسب در دوران بارداری، کفشی است که یک تا دو سایز بزرگتر از سایز اصلی پا است. با انتخاب سایز بزرگتر فشاری به پا وارد نمی شود و انگشتان پا به خصوص انگشت شست به دو طرف کفش برخورد نمی کند. در نتیجه، پا راحت تر است.

 

 کفش طبی متناسب با قوس پا را انتخاب کنید

یکی دیگر از ویژگی های یک کفش طبی مناسب بارداری این است است که با قوس و مچ پا مطابقت داشته باشد. در واقع این کفش ها باعث راحتی بیشتر پا می شوند. علاوه بر این، نه تنها از درد مفاصل جلوگیری می کنند، بلکه اگر از این بیماری رنج می برید، آن را کاهش می دهد.

 

 از کفش های طبی مخصوص بارداری رویه دار استفاده کنید

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هنگام خرید کفش بارداری باید به آن توجه کرد، رویه کفش است. پوشیدن کفش های روباز تا سه ماهه اول بارداری بسیار راحت و بدون دردسر است. اما زمانی که شکم مادر بزرگ است و به سختی خم می شود، کفش های رویه دار گزینه مناسبی برای استفاده هستند. با توجه به فرم این کفش ها می توانید به راحتی آن ها را بپوشید.

 

 کفش پاشنه بلند نپوشید

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

بسیاری از خانم ها به دلیل زیبایی و استایل شیک کفش های پاشنه بلند را دوست دارند. اما پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری کاملا اشتباه است. با افزایش اندازه بدن و افزایش وزن، مرکز ثقل بدن نیز تغییر می کند. به همین دلیل، اگر در گذشته به راحتی یا سریع راه می رفتید، در دوران بارداری نمی توانید با این سرعت راه بروید. اگر با وجود همه عوارض ذکر شده باز هم تمایل دارید از کفشهای پاشنه بلند استفاده کنید بهتر است از کفش طبی پاشنه دار زنانه استفاده کنید.

کفش طبی بارداری نباید کفی صاف داشته باشد

لازم به ذکر است که کفش های بارداری نباید کفی صاف داشته باشند زیرا نه تنها کمکی به بهبود درد آنها نمی کند بلکه باعث افزایش درد در ناحیه کمر نیز می شود زیرا این نوع کفش حتی برای خانم های معمولی مضر است.

 

جنس کفش طبی مناسب بارداری:

رویه کفش باید چرم باشد تا پا به راحتی نفس بکشد و اگر ترم دوم بارداری در فصول گرم سال است از صندل استفاده شود. پاشنه کفش های بارداری باید بسیار نرم و دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه باشد.

 

در صورت صاف شدن کف پا باید با پزشک مشورت کرد و کفش طبی مخصوص خریداری کرد که در خانم های دارای اضافه وزن بیشتر دیده می شود.

سخن نهایی:

خانم های باردار برای خرید کفش طبی مخصوص بارداری لازم است به مراکز معتبر مراجعه کنند تا بتوانند کفش های خوب و با کیفیت خریداری کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه باید هنگام خرید کفش سلامت پاهای خود را نسب به زیبایی کفش در اولویت قرار دهید. علاوه بر این سلامت پاها و انتخاب کفش مناسب در دوران بارداری به دلیل شرایط خاص مادر در این دوران اهمیت بسیار بیشتری دارد.

کفش طبی دکتر ماخ یکی از بهترین برندهای کفش های کمک درمانی است که با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای بین الملی برای کفش های طبی تولید می شود. این کفش ها به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارند در درمان بیماری های مختلف برای پا به عنوان یکی از روشهای کمک درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید در دوران بارداری با توجه به شرایط جسمی خود از این کفش ها استفاده نمایید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pregnancy

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.