کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

کفش طبی پرستاری استاندارد چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

کفش طبی پرستاری

فهرست مطالب

کفش طبی پرستاری استاندارد چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

کفش طبی پرستاری یک انتخاب مفید و عالی برای تمامی پرستاران است، چون آن‌ها مدت زیادی را مجبور به سرپا ماندن‌های مداوم و قدم زدن‌های طولانی مدت هستند. وجود یک جفت کفش مناسب سبب کاهش خستگی و فشار های ناشی از سرپا ماندن های مداوم پرستاران می شود.

کفش های طبی به پرستاران کمک می کند، که پاهایشان درون کفش احساس راحتی کند. این کفش‌های از بسیاری آسیب ها که امکان دارد برای سلامتی بدن انسان ایجاد شود جلوگیری می‌کند.

توجه نکردن به انتخاب کفش مناسب می‌تواند آسیب‌های جدی به نقاط مختلف بدن نظیر پا، ستون فقرات، کمر و حتی باعث خستگی زود‌رس شود.

 

مشخصات کفش طبی پرستاری استاندارد:

شغل پرستاری شغلی دشوار و حساس است، که به دلیل شرایط خاص شغل پرستاری، پرستاران مجبور هستند، در تمامی طول روز از کفش استفاده کنند. و پیاده روی های طولانی مدت داشته باشند.

پس پرستاران کفشی که انتخاب می‌کنند، باید تمامی استاندارد های لازم که یک کفش مناسب باید دارا باشد را داشته باشد.

کفش طبی زنانه دکتر ماخ بهترین انتخاب برای تمامی بانوان پرستار است. چون کفش های طبی، به دلیل موادی که در زمان تولید آن ها به کار رفته است، از تمامی آسیب هایی که در زمان پوشیدن کفش در طولانی مدت و سر پا ماندن های مداوم امکان دارد رخ دهد جلو گیری می‌کند.

استفاده از کفش مناسب برای مشاغلی که نیاز به ایستادن طولانی مدت دارن بسیار ضروری است. پیشنهاد می شود جهت پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری خار پاشنه که در اثر ایستادن طولانی مدت به وجود می آید مطلب کفش مخصوص خار پاشنه را مطالعه نمایید.

در ادامه نمونه هایی از ویژگی های کفش طبی بیان می شود:

1. قالب مناسب کفش

قالب مناسب کفش
کفش های طبی دارای قالب مناسبی هستند.

 

یکی از نکات مهم که در هنگام خرید کفش مناسب پرستاری باید مورد توجه قرار دهید، قالب مناسب آن کفش است. کفش انتخابی شما باید با قالب پاهای شما یکسان باشد.

کفش های پرستاری نباید نوک های تیز داشته باشند، زیرا کفش هایی که نوک تیز دارند، برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند، چون آن ها مانع حرکت انگشتان پا در کفش می شوند و آسیب های فراوانی را به انگشتان پا وارد می‌کند.

2. قابلیت تنفس پذیری مناسب پا

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک جفت کفش مناسب و استاندارد پرستاری باید داشته باشد، تهویه استاندارد هوا در کفش یا همان تنفس پذیری پا در کفش است. استفاده از رویه‌های غیر استاندارد در ساخت کفش پرستاری مانع از عملیات تنفس پذیری پا درون کفش می‌شود.

کفش هایی با رویه چرم  بهترین گزینه برای کفش‌های پرستاری می‌باشد. خاصیت چرم جذب رطوبت بوده و وجود متریال چرم در قسمت رویه کفش سبب می‌شود به خوبی عرق پا را به خود جذب کند، و مانع تعرق پا در کفش می‌گردد و باعث می‌شود که دیگر پاهای شما بوی بد نگیرد.

کفش طبی مردانه دکتر ماخ با رویه چرم طبیعی که دارد، باعث تنفس پذیری پا در کفش می‌شود، و از تعریق پا جلو گیری می کند، و با داشتن تمامی استاندارد های لازم کفش مناسب، بهترین انتخاب برای تمامی آقایان است.

3. کفی طبی

یکی دیگر از ویژگی هایی که کفش مخصوص پرستاری باید داشته باشد کفی مناسب است. کفی های طبی باعث راحتی پاهای شما می‌شوند، آن‌ها از لحاظ وجود انحنا و قوس کف پا دقیقا مطابق با فرم پاهای شما طراحی شده‌اند، که باعث می شوند فشار وارده از زمین به کف پا کاهش پیدا کند و وزن بدن به طور مساوی در قسمت کف پا تقسیم شود.

در نهایت کفی های طبی سبب جلوگیری از شوک های وارده به پا در زمان راه رفتن می شود. و آن‌ها از مزایای زیادی برخوردار هستند از جمله بهبود کمردرد و زانو درد، اصلاح تفاوت طول کف دو تا پا، پیشگیری از ناراحتی های پوستی و… را دارد.

4. زیره مقاوم کفش

شغل پرستاری شغلی است که شما مجبور به سرپا ماندن‌های مداوم و قدم زدن‌های طولانی مدت هستند. پس کفش که انتخاب می کنید باید زیره مقاوم و استانداردی داشته باشد.

وجود انعطاف در زیره کفش یکی از شرط های اصلی راحتی کفش می‌باشد و از دیگر ویژگی های آن می‌توان به وزن و ارتفاع مناسب آن اشاره کرد.

وزن کفش نباید در حدی باشد که قدم زدن برای ما سخت شود، ارتفاع آن هم نباید به اندازه‌ای باشد که سبب درد در مچ پا شود.

مطلب پیشنهادی : کفش طبی مخصوص پیاده روی چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

چرا پرستاران باید از کفش طبی استفاده کنند؟

چرا پرستاران باید از کفش طبی استفاده کنند
کفش طبی بهترین انتخاب برای تمامی پرستاران است.

 

پرستاران به دلیل شغل دشوار و سختی که دارند باید از کفشی مناسب و استاندارد استفاده کنند. بهترین کفش پرستاری برای آن ها کفش طبی است، که بتواند از آسیب های که امکان دارد برای سلامتی بدن انسان ایجاد شود جلوگیری کند.

در ادامه چند مورد از دلایل استفاده از کفش طبی برای پرستاران بیان می‌شود:

 

1. محافظت در برابر مواد عفونی و سمی

بهترین کفش پرستاری کفشی است، که بتواند در برابر مواد عفونی و سمی از پاهای پرستاران محافظت کند. چون بیمارستان محیطی بهداشتی نبوده و پرستاران به صورت مداوم با دارو و مواد سمی سر و کار دارند.

کفش طبی پرستاری می تواند از پاهای پرستاران در برابر مواد سمی و عفونی محافظت کند.

2. قابلیت ضد لغزش بودن کفش

پرستاران باید از کفشی استفاده کنند که با زیره مناسب اصطکاک بالایی را ایجاد کند و لغزش در هنگام راه رفتن را کاهش دهد.

قابلیت ضد لغزش بودن کفش های طبی سبب جلوگیری از زمین خوردن افراد می‌شود. طرح‌ دار بودن زیره کفش، سبب ایجاد اصطکاک لازم با زمین در هنگام راه رفتن شده و در نتیجه باعث می شود مواد آلاینده به راحتی از زیره کفش جدا شده. تا سبب لغزش شما نشوند.

 

3. ضد لک بودن کفش

یکی از نگرانی هایی که پرستاران دارند لکه شدن کفش آن ها است. کفش های طبی به دلیل قابلیت ضد لک بودنشان بهترین انتخاب برای تمامی پرستاران است.

چون شغل پرستاری به شکلی است که هر لحظه امکان دارد، موادی سمی بر روی کفش های پرستاران ریخته شود به همین دلیل رویه کفش باید به گونه ای باشد که مانع لکه شدن کفش شود.

 

سوالات متداول درباره کفش طبی پرستاری

در ادامه به برخی از سوالات کاربران پاسخ داده شده:

چرا پرستاران باید از کفش طبی استفاده کنند؟

چون شغل پرستاری به گونه‌ای است که پرستاران مجبور به قدم زدن‌های طولانی مدت و سرپا ایستادنهای مداوم هستند، به همین دلیل باید کفشی که انتخاب می کنند تمامی استاندارد های لازم را داشته باشد، تا از پاهای پرستاران در برابر آسیب های بی شمار محافظت کند.

بهترین کفش طبی پرستاری را از کجا خریداری کنیم؟

کفش طبی دکتر ماخ بهترین کفش برای پرستاری است، چون در تولید این کفش ها تمامی استاندارد های لازم برای یک کفش مناسب رعایت شده است، و فروشگاه های دکتر ماخ با کادری متخصص سعی در جلب رضایت مشتری‌ها را دارد.

کفش طبی دکتر ماخ در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار عرضه می‌شود، و تمامی انسان ها به خصوص پرستاران که شغل سختی دارند، می تواند از کفش های طبی دکتر ماخ با خیالی راحت و آسوده استفاده کنند، و از شرایط متنوع آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بدانید:

  1. بهترین مارک کفش طبی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
  2. کفش نامناسب سبب ایجاد چه مشکلاتی در بدن انسان می شود؟
  3. کفش طبی مخصوص دیابتی ها چه ویژگی هایی باید دشته باشد؟
  4. https://nurse.org/articles/best-shoes-for-nurses/
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.