کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

کفش طبی برای گودی کمر

درمان گودی کمر

فهرست مطالب

اگر گودی کمر دارید از این کفش ها استفاده نکنید!

کفش طبی برای گودی کمر و استفاده از کفش مناسب برای جلوگیری از کمردرد های آزار‌‌دهنده، دغدغه ای است که امروزه بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است. زندگی پر مشغله امروزی سبب می شود که افراد کمتر به سلامت پاهای خود در استفاده از کفش مناسب اهمیت بدهند.

کفش‌هایی که می‌پوشیم بدون اینکه متوجه باشیم تاثیر چشمگیری بر سلامت بدن دارد. چگونگی گام برداشتن هنگام راه رفتن روش حرکت کردن بقیه بدن را نیز تعیین می‌کند. هرچند فاصله بین کف پا تا کمر بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما این دو عضو ارتباط نزدیکی با هم دارند و مشکلات کف پا می‌تواند به کمر درد دامن بزند. پوشیدن کفش مناسب می‌تواند از بروز کمر درد ناشی از کفش نامناسب جلوگیری کند، برای این منظور اول باید مشخص کرد که چه نوع کفش‌هایی عامل شروع کمر درد هستند؟

کفش های نامناسب برای کمر درد می توانند علاوه بر آسیب به کمر باعث آزردگی پاها نیز در هنگام راه رفتن شوند. در ادامه مقاله به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم:

از خرید کفش پاشنه بلند خودداری کنید!

کفش پاشنه بلند و گودی کمر

کفش پاشنه بلند و گودی کمر

همه می‌دانند که کفش پاشنه بلند یکی از شایع‌ترین علل کمر درد است. هر کفشی که زاویه آن بیشتر از یک اینچ باشد، باعث بروز مشکلات بی‌شماری در بدن می‌شود. کفش پاشنه بلند علاوه بر ستون فقرات به کف پا، زانو و مفصل ران نیز آسیب می‌زند.

پوشیدن کفش پاشنه بلند اجازه نمی‌دهد که پا عملکرد صحیحی داشته باشد و وزن بدن را رو به جلو به سمت برجستگی کف پا جابه‌جا می‌کند، در نتیجه فشار بیشتری به استخوان‌ها و مفصل‌ها وارد می‌شود. کفش پاشنه بلند دامنه حرکتی پا را محدود می‌کند و به بیماری‌های مفصلی استخوان‌های پا مانند انحراف انگشت شست، ناخن شست درون روییده و بدشکلی انگشت چکشی دامن می‌زند.

به علاوه کفش پاشنه بلند عضلات ساق پا را کوتاه و منقبض می‌کند، در نتیجه کار عضلات چهارسر و کشیدن و دراز کردن پا سخت‌تر می‌شود. به این ترتیب فشار بسیار زیادی به مفصل‌های زانو وارد می‌شود و کشکک زانو از حالت هم‌ترازی عادی خارج می‌شود.

پوشیدن کفش پاشنه بلند قفسه سینه و لگن را رو به جلو فشار می‌دهد. این حالت اندامی غیرعادی باعث احساس درد در بخش تحتانی ستون فقرات می‌شود، به علاوه پژوهشگران معتقدند که این وضعیت بر باروری خانم‌ها و شانس باردار شدنشان اثر می‌گذارد. پزشکان بر این باورند که کفش پاشنه بلند اندام‌های داخلی را به دیواره لگن فشار می‌دهد، در نتیجه عملکرد معده کند می‌شود و اختلالاتی در قاعدگی و باروری نیز پیش می‌آید. در نتیجه سعی کنید از خرید کفش پاشنه بلند خودداری کنید و به جای آن از کفش طبی برای گودی کمر خود استفاده کنید.

برای اینکه با ویژگیهای بهترین کفش طبی آشنا شوید بهترین مارک کفش طبی را مطالعه نمایید.

از خرید کفش با سایز نا مناسب خودداری کنید!

کفش‌ها، کفش‌های کتانی و سایر کفش‌ها باید احساس راحتی داشته باشند و هیچ قسمتی از پای شما را تحت فشار قرار ندهند و یا نیشگون نگیرند، حتی زمانی که نو هستند. زمانی که میخواهید کفش جدیدی بخرید و کفش‌ها را امتحان می‌کنید، مدتی را با آن‌ها قدم بزنید و به احساس راحتی در آن‌ها توجه کنید. مهم نیست که چقدر خوب به نظر می رسند، کفش های خیلی تنگ، خیلی گشاد و به هر دلیلی آزار دهنده به هیچ عنوان نخرید.

سعی کنید از خرید کفش با سایز نامناسب خودداری کنید! زیرا این کفش نامناسب می‌تواند دلیل احساس درد مزمن در کمر، لگن، پایین پا، پاشنه و کف پا باشد. اگر سبک زندگی یا کارتان ایجاب می‌کند که ساعت‌های طولانی بایستید، کفش نامناسب باعث خواهد شد که فشار بسیار زیادی به یک ناحیه خاص وارد شود و در نتیجه پا و کمرتان درد بگیرد.

کفش‌هایی که سایز و کفی مناسبی دارند و از گودی کف پا حمایت می‌کنند، چنین مشکلاتی را به سادگی برطرف می‌کنند. کفش طبی برای گودی کمر به گونه‌ای طراحی شده است که حفاظت و حمایت حداکثری را از پا ارائه دهد، قدرت پا را افزایش می دهد و به این ترتیب به برطرف شدن درد و فشار کمک می کند. به علاوه کفش طبی از آسیب دیدن استخوان، پا و عضلات در آینده جلوگیری می‌کند.

درمان گودی کمر

قوس کمر در همه افراد به طور طبیعی باید وجود داشته باشد، اما در برخی این گودی بیش از اندازه طبیعی است که یکی از علل بروز کمر‌درد در افراد نیز می باشد، به این عارضه در اصطلاح پزشکی گودی کمر گفته می شود.
از دیگر نشانه‌های شایع این عارضه جلوافتادگی  شکم و برجستگی لگن و باسن (افزایش انحراف لگن) می باشد.
همچنین گودی کمر منجر به تغییر در وضعیت ماهیچه‌های اطراف آن نیز می ‌شود. از این رو توصیه می‌شود، اگر گودی کمر باعث درد و آزارتان می‌شود، حتما آن را جدی گرفته و برای بهبود آن تلاش کنید.

اگر بیش از یک ماه است که کمردرد دارید، دردتان به مرور زمان بدتر می‌شود، یا علائم عصبی جدیدی مانند بی‌حسی یا ضعف در هر قسمت از بدنتان بروز می‌کند، پس در صورت نیاز ضرورتا بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

شرایط زیادی باعث ایجاد گودی کمر می‌شود از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آکندروپلازی (اختلال در رشد افراد و کوتاه شدن افراد): دراین شرایط استخوان به صورت طبیعی رشد نمی‌کنند و باعث می‌شود که اندام بیمار کوتاه باشد.
  • اسپوندیلوزیس: دراین شرایط ستون فقرات در ناحیه تحتانی کمر انحنای به سمت جلو دارد و می تواند علت گودی کمر باشد.
  • اضافه وزن: یکی از علل گودی کمر یا قوس زیاد کمر اضافه وزن می‌باشد.
  • قوز پشت: مشکل قوز پشت می‌تواند باعث ایجاد گودی کمر شود.
  • مشکلات دیسک کمر: التهابات دیسک‌های مابین مهره‌ها می‌تواند باعث ایجاد گودی کمر شود.
  • نرمی استخوان: بیماری نرمی استخوان از دیگر دلائل گودی کمر است.

ورزش و گودی کمر

درمان گودی کمر

کفش طبی برای گودی کمر و درمان آن

مطالعاتی در مورد تأثیر برخی تمرینات بر خمیدگی ستون فقرات، قدرت عضلات کمر و درد مزمن کمر مورد بررسی قرار گرفته است. برخی شامل موارد زیر هستند که باید با توجه به نکات و رعایت موارد صحیح انجام شوند:

جمع کردن زانو در سینه

یکی از ورزش های مناسب برای رفع و درمان گودی کمر جمع کردن زانو در سینه است. برای این حرکت باید:

به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید.سپس کف هر دوپا را از زمین جدا کرده و زانوها را با دست درون سینه جمع کنید و برای ۳۰ ثانیه به کشش ادامه دهید.سپس یکی از زانوها را رها کنید و پاشنه پا را بر روی زمین سر دهید تا پا کاملا صاف شود ولی زانوی دیگر کماکان تحت کشش است.

دراز و نشست در اصلاح گودی کمر

دراز نشست اصلاحی گودی کمر

دراز نشست اصلاحی گودی کمر

به پشت دراز بکشید و زانوها را با زاویه ۹۰ درجه خم کنید، بازوها را روی قفسه سینه یا پشت سر خود گذاشته و نیم تنه خود را به سمت بالا بکشید. سپس نیم تنه خود را به پایین بکشید.

پلانک در اصلاح گودی کمر

ورزش پلانک و کمردرد

گودی کمر و ورزش پلانک برای کمردرد

دست‌ها و زانوها را روی زمین قرار دهید و به اندازه عرض شانه از هم باز کنید.

اطمینان حاصل کنید که شانه‌ها با هم هم‌تراز شوند.

هر دو زانو را از زمین بلند کنید و پاها را به عقب بکشید تا بدن به طور کامل صاف شود.

به پایین نگاه کنید تا مطمئن شوید که گردن در راستا با ستون فقرات است.

این موقعیت را نگه دارید، باسن خود را در حالی که عضلات را منقبض کرده‌اید، در راستای پشت و صاف نگه دارید.

تمرین پل در اصلاح گودی کمر

کفش طبی برای گودی کمر و ورزش

کفش طبی برای گودی کمر و ورزش پل برای کمردرد

این ورزش عضلات همسترینگ و عضلات باسن را تقویت می‌کند.

به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و روی زمین گذاشته و به اندازه عرض لگن از هم باز کنید و بازوها را در کنار بدن قرار دهید.

هنگامی که لگن را از زمین بلند می‌کنید، پاشنه‌ی پا‌های خود را به زمین فشار دهید تا قسمت بالایی بدن و ران‌ها به صورت یک خط مستقیم درآیند.

۲ ثانیه نگه دارید، به آرامی پایین بیایید و ۸ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

در حالی که در این وضعیت قرار دارید، عضلات باسن و شکم خود را منقبض کنید تا یک تمرین صحیح داشته باشید.

مزایای کفش طبی برای گودی کمر

از آنجایی که روش‌های درمان غیرجراحی کمردرد محدود است، کفش طبی غالباً راهکار مناسبی به شمار می‌آید، چرا که هم ارزان است و هم عوارض نامطلوب آن انگشت‌شمار است حساس شدن پا به لمس شایع‌ترین عارضه پوشیدن کفش طبی است. البته حساسیت پا معمولاً به مرور زمان و به موازات عادت کردن به کفش طبی برطرف می‌شود.

کفش طبی رویکرد درمانی ایمن، غیرتهاجمی و غیردارویی برای افرادی است که می‌خواهند وابستگی خود را به داروهای مسکن کاهش دهند. از کفش طبی می‌توانید به تنهایی یا در کنار دیگر روش‌های درمان غیرجراحی کمر درد استفاده کنید.

تسکین درد کفش طبی برای گودی کمر

کفش نامناسب و ناراحت می‌تواند دلیل احساس درد مزمن در کمر، لگن، پایین پا، پاشنه و کف پا باشد. اگر سبک زندگی یا کارتان ایجاب می‌کند که ساعت‌های طولانی بایستید، کفش نامناسب باعث خواهد شد که فشار بسیار زیادی به یک ناحیه خاص وارد شود و در نتیجه پا و کمرتان درد بگیرد. کفش‌هایی که کفی محافظ دارند و از گودی کف پا حمایت می‌کنند، چنین مشکلاتی را به سادگی برطرف می‌کنند. کفش طبی به گونه‌ای طراحی شده است که حفاظت و حمایت حداکثری را از پا ارائه دهد، قدرت پا را افزایش دهد و به این ترتیب به برطرف شدن درد و فشار کمک کند. به علاوه کفش طبی از آسیب دیدن استخوان، پا و عضلات در آینده جلوگیری می‌کند.

 بهبود گردش خون با استفاده از کفش طبی مخصوص گودی کمر

گردش خون مناسب برای حفظ سلامتی تمام اندام‌های بدن لازم است. اگر خون کافی به پاهایتان نرسد، پاها از اکسیژن و مواد مغذی محروم می‌شوند. هرچند ممکن است در ابتدا در خونرسانی در پاها یا کمر مشکل داشته بشید اما به مرور دچار درد های موضعی و بی حسی می شوید. در نهایت چون گردش خون و مایعات مختل می‌شود، پاها ورم می‌کند.

کفش طبی برای گودی کمر به گونه ای طراحی شده است که باعث بهبود گردش خون می شود. کفش طبی با تحریک کردن نقاط مختلف بدن موجب بهینه شدن گردش خون می‌شود. این اثر از پاها در برابر آسیب سلولی و ورم محافظت می‌کند.

سخن نهایی درباره کفش طبی مناسب گودی کمر

احتمالاً شما به طور روزانه کمتر از 10000 قدم در روز راه می‌روید و حتی بیشتر شما روزانه خیلی کمتر از این میزان راه می‌روید. باید بدانید که راه رفتن و پیاده‌روی مداوم فراتر از رسیدن شما از نقطه 1 به نقطه 2 است، این یک ورزش سالم است که باعث آرامش شما شده و درد قسمت پایین کمر شما را نیز درمان می‌کند.

کفش‌هایی که می‌پوشید مطمئناً می‌تواند بر سلامت کمرتان تأثیر بگذارد و در واقع ممکن است یکی از بهترین و واضح‌ترین داروهای کمردرد باشد. کفش پاشنه بلند در بسیاری از افراد مشکلی ایجاد می‌کند. استفاده از کفش طبی برای گودی کمر تاثیر بسیار زیادی بر این موضوع دارد و خرید آن می‌تواند به طور قابل توجهی در کنترل درد و درمان آن کمک کند.

https://www.spine-health.com/

https://www.orthofeet.com/

1 دیدگاه

یک نظر در “کفش طبی برای گودی کمر

  1. مهدی گفت:

    پیاده روی فقط با کفش طبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.