کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

کفش مناسب برای محیط مناسب

کفش دکتر ماخ

فهرست مطالب

کفش دکتر ماخ

کفش مناسب برای آسیب کمتر به ستون فقرات

مهره های گردن، مهره های کمر، لگن، زانو، کف پا و … تمامی این‌ها به یکدیگر متصل هستند، و هر فشار و آسیبی وارد پائینی ترین بخش شود، بخش های بالاتر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای همین میتوانیم نام این ترکیب را دومینو بگذاریم امروز به بررسی آسیبی که کفش نامناسب بر روی عضلات پای افراد، همچنین ستون فقرات آن ها می‌گذارد، می‌پردازیم.

اگر کفشی را پوشیده‌اید که کف بایتان مدام در آن تغییر وضعیت می‌دهد. عدم هماهنگی بین عضلات و استخوان های کف پا منجر می‌شود یک عضله یا استخوان فشار بیشتری را متحمل شود.

این فشار میتواند با لگن درد یا زانو درد خودش را نشان دهد. رفته رفته هرچه این فشار بیشتر شود، عضلات کمر ضعیف‌تر می‌شوند که راه رفتن عادی را نیز برای شما دشوار میکند. در اینجاست که پوشیدن کفش مناسب اهمیت پیدا می کند.

توزیع وزن بدن باید روی تمام عضلات کف پا یکسان باشد.

کفش های پاشنه بلند تمامی وزن را روی پاشنه ی پا متمرکز می‌کنند. این موضوع در طولانی مدت موجب لغزندگی مهره های ستون فقرات میشود، ایجاد قوس کمر و در طولانی مدت گردن درد های پی در پی را دنبال دارد. چیزی که دور از ذهن است اما باید بدانید که هرچه پاشنه‌ی کفش بلند تر باشد، عارضه های گردن نیز بیشتر می‌شوند.

فشار نامتوازن و لغزش مهره ها

لغزش مهره ها به این معنی است که مهره ی پاینی و مهره ی بالایی در یک راستا قرار نگیرند. مهم ترین عامل درد در قسمت پایینی کمر است. این مشکل بیشتر در افراد در سنین بالا پیش می‌آید. اما در صورتی که فشار مضاعف از طریق کف پا به کمر وارد شود، در جوان ها نیز این عارضه مشهود می‌شود. برای مثال وقتی یک جسم سنگین را بلند می‌کنید یا طولانی مدت آن را حمل می‌کنید.

چرا پوشیدن کفش طبی دکتر ماخ در افراد مسن واجب است؟

ضعف عضلات پاسخی دقیق به این سوال است؛ هر چه سن افراد بالاتر رود، عضلات کف پا، کمر و … ضعیف‌تر می‌شوند، به این ترتیب فشار مستقیم بر مفاصل و استخوان ها وارد می‌شود. در نتیجه در صورت نپوشیدن یک کفش طبی دچار آسیب های جدی ستون فقرات می‌شوید که درمانش تنها جراحی است.

کفش مناسب و خداحافظی با تورم دیسک

زمانی که به دیسک فشار زیادی وارد شود، شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد اگر میان مهره های ستون فقرات باشد منجر به تنگی کانال نخاعی نیز می‌شود. که علائم خفیف آن گزگز کردن دست و پا واکنش غیر عادی در اعصاب پا است.

پیشگیری این عارضه استفاده از کفش های طبی مناسب آناتومی کف پا میباشد فیزیوتراپی و آب درمانی برای درمان اولیه ی این عارضه به کار می‌روند. در صورت حاد بودن تورم نیاز به جراحی می‌باشد.

پا محل تجمع لخته های خونی

زمانی که برای مدت طولانی پشت میز کار می‌نشینید و تحرکی ندارید، در صورتی که گردش جریان خون در پا کند یا مختل شود، باعث ایجاد لخته های خونی می‌شود که آمبولی یا سکته را به همراه دارد.

توصیه میشود هنگامی که پشت میز کار برای مدت طولانی بی تحرک می‌نشینید یا پابرهنه باشید یا از کفش مناسب برای پا استفاده کنید که جریان خون را در پا به کار اندازد.

پس از عمل جراحی های حساس نیاز است از جوراب واریس استفاده شود، در صورتی که پس از چند هفته بیمار قصد پیاده روی داشته باشد نیاز به کفش طبی دارد. چرا که هر فشار مضاعفی باعث تحریک اعصاب، انقباض ماهیچه ها در نتیجه فشار به شریان ها یا آمبولی می‌شود که منجر به بستری شدن دوباره بیمار می‌شود.

از کجا متوجه شویم کفش مناسب برای پا را انتخاب کرده ایم؟

  • پس از نیم ساعت پیاده روی نباید احساس سنگینی و سفتی در ناحیه ی زانو ها بکنید
  • موقع راه رفتن پا در کفش نباید جا به جا شود.
  • پس از پیاده روی بیش از یک ساعت نباید رویه ی پا متورم شود.
  • درد در ناحیه ی گودی کمر ایجاد نشود.
  • ایجاد گزگز در ناحیه ی گردن و کتف احساس نشود.
  • در نهایت پا بیماری پوستی نگیرد، یعنی جنس داخل کفش طوری باشد که امکان رشد و تکثیر قارچ و باکتری وجود نداشته باشد.
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.