کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

بهترین کفش برای واریس را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین کفش برای واریس

فهرست مطالب

بهترین کفش طبی مخصوص واریس در سال 2022

بهترین کفش طبی مخصوص واریس کفشی است که متناسب با این بیماری طراحی شده باشد. در واقع استفاده از کفش طبی مخصوص واریس برای بیماران مبتلا به این بیماری ضروری است. زیرا افراد مبتلا به رگهای ضعیف یا واریسی با چالش‌های زیادی مانند درد، تورم، بدتر شدن درد پس از ساعت‌ها ایستادن طولانی مدت مواجه هستند. پیدا کردن کفشی برای افراد مبتلا به واریس که مناسب پاهای متورم آنها باشد و به کاهش احساس سوزش در قسمت پایینی بدن کمک کند دشوار است.

افراد مبتلا به واریس باید از پاهای خود مراقبت کنند. کفش هایی که می پوشند نقش زیادی در سلامت پاهای آنها دارد. کفش‌هایی که برای آن‌ها مناسب‌تر است باید راحت و مناسب باشند و در عین حال حمایت‌کننده و دارای بالشتک مناسب باشند.

بنابراین، پس از تحقیقات فراوان، بهترین کفش هایی که به تسکین درد ناشی از واریس کمک می کند را بررسی کرده ایم. بهترین کفش طبی مخصوص واریس برای این بیماران دارای تکیه گاه بالشتکی در قسمت پشتی است تا از التهاب پوست در ناحیه پاشنه جلوگیری کند و درد کف پا را تسکین دهد. علاوه بر این، کفش‌های راحت برای رگ‌های عنکبوتی باید دارای تناسب راحت باشند تا از مالش و تاول روی پا جلوگیری شود.

از آنجا که انتخاب کفش مناسب نقش زیادی در سلامت پاها دارد پیشنهاد می شود هموار در انتخاب کفش دقت کنید و بهترین مارک کفش طبی را برای استفاده روزانه تهیه کنید

بهترین کفش برای واریس

واریس چیست؟

واریس وضعیتی است که در آن سیاه رگهای بدن شما قادر به پمپاژ خون از اندام تحتانی شما به قلب نیستند. این به دلیل دریچه های معیوب یا آسیب دیده اتفاق می افتد، که قرار است خون را به سمت بالا حفظ کند.

در نتیجه، خون در رگ‌ها جمع و راکد می‌شود که می‌تواند منجر به مشکلات دیگری مانند واریس، زخم پا و نارسایی مزمن شود.

عوامل زیادی می توانند باعث نارسایی سیاه رگ شوند. این موارد شامل سن، بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا فشار خون بالا، بارداری و نشستن طولانی مدت است.

نارسایی مزمن سیاهرگ ها (CVI) نیز ممکن است با واریس همراه باشد. واریس یک سیاهرگ بزرگ و پیچ خورده است که پر از خون است. هنگامی که دیواره‌های سیاهرگ ضعیف هستند، می‌توانند کشیده شده و به سمت بیرون برآمده شوند. هر سیاهرگ سطحی می تواند به دلیل وجود حوضچه خون ناشی از جریان برگشتی، واریس شود.

در سیاهرگهای دریچه ای وجود دارد که خون در آن جریان دارد. این دریچه از برگشت خون در قسمت پایینی بدن جلوگیری می کند. از آنجایی که واریس پیچ خورده یا برآمده می شود، دریچه ضعیف یا آسیب می بیند. به همین دلیل نمی توان از جریان خون به عقب جلوگیری کرد و در نتیجه نارسایی واریس ایجاد می شود.

مطبلب پیشنهادی: کفش طبی مخصوص پای پرانتزی را چگونه تهیه کنیم؟

انواع واریس

واریس در 4 دسته طبقه بندی میشود :

  • واریس درجه یک : تعداد این رگ ها به نسبت کم و گاها به شکل ستاره ای یا خط های کوچک در سطح پوست ایجاد میشوند ، معمولاً این عارضه تنها یک مشکل زیبایی است ولی باید مراقب بود چرا که می‌توانند باعث احساس سنگینی و خستگی مفرط شوند.
  • واریس درجه دو : این نوع واریس واضح‌تر بوده و باعث حس سنگینی و خستگی مفرط در پا، درد، گرفتگی، مور مور شدن و احساس گرما و سوزش خواهد شد.
  • واریس درجه سه : تورم افزایش پیدا میکند و واریس ها مشابه تار های عنکبوت پر رنگ تر میشوند و التهاب در پاها افزایش پیدا کرده و رنگ پاها کمی تغییر میکند.
  • واریس درجه چهار : نواحی اگزما و زخم‌های پوستی ظاهر خواهند شد که باید از آن‌ها مراقبت کنید چراذکه درمان آن‌ها دشوار بوده و به راحتی عفونی می‌شوند.

چگونه می توان واریس را تشخیص داد؟

واریس اختلالی است که بر سیستم گردش خون پاها تأثیر می گذارد. ممکن است در طول زمان به تدریج ایجاد شود یا در اثر جراحت یا جراحی ایجاد شود. معمولاً در افرادی که واریس دیده می شود، اما بدون رگ های واریسی نیز ظاهر می شود. بیماران مبتلا به نارسایی مزمن، درد پا، زخم ساق پا، درد در پاها، پاهای بی قرار، تورم و تغییرات پوستی را تجربه می کنند.

درمان واریس معمولاً شامل استراحت، بالا بردن پاها، جوراب‌های فشاری، کفش‌های کار راحت و حمایت‌کننده و ورزش برای تقویت عضلات اطراف سیاهرگ‌ها و دارو در صورت تجویز پزشک است. اگر بیش از شش هفته علائم را تجربه می کنید یا اگر زخم هایی روی پوست خود دارید که به سرعت بهبود نمی یابند، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

علل واریس می تواند از دوره های طولانی ایستادن تا سابقه خانوادگی، بارداری و در نهایت کفش بد باشد. اگر کفش شما بد است، ایستادن طولانی مدت می تواند نارسایی واریس را تشدید کند. بر اساس تحقیقات، افرادی که در مشاغلی که نیاز به ساعت های طولانی ایستادن دارند، بیشتر از رگ های واریسی و گرفتگی عضلات پا رنج می برند. بهتر است این افراد از کفش طبی مخصوص پیاده روی استفاده کنند.

اصطلاح “کفش بد” مبهم است. این احتمال وجود دارد که کفش هایی که برای شما مضر هستند، برای شخص دیگری موهبت باشند. هرکسی شکل پا منحصر به فردی دارد. کفش برای کسی مضر است که دارای قوس ضعیف، چسباندن محکم و بالشتک نامناسب باشد.

اگر کف پای صافی دارید، به کفش هایی با یک فنجان پاشنه عمیق و ساپورت قوس برای توزیع یکنواخت فشار وزن بدن روی پاهایتان نیاز دارید. اگر قوس های بلندی دارید، به کفش هایی با بالشتک عالی برای جذب ضربه نیاز دارید.

روش های درمان واریس

ورزش کنید: حتی اگر تمام روز را بر روی پای خود ایستاده‌اید، این به معنی ورزش مناسب پا نیست. برای حفظ گردش خون مناسب بهتر است حداقل سه بار در هفته کمی ورزش کنید. اسکوات، پرس پشت پا، دوچرخه سواری و حتی پرس پا می‌توانند به بهبود سلامت پای شما کمک کنند پس برای این کار وقت بگذارید.

دوش آب سرد بگیرید: یکی از مواردی که میتواند دردرمان این مشکل کمک کند، دوش آب سرد است زیرا دوش آب سرد گردش خون بدن را سرعت میبخشد و به پوست و اندام ها حس شادابی میبخشد.

بهتر غذا بخورید: به نظر می‌رسد که رژیم غذایی و ورزش کردن راه حل های خوبی برای همه‌ی مشکلات هستند که این امر در مورد سلامت بدن کاملاً صحیح است. از آن جایی که واریس یک عارضه‌ی درگیر کننده‌ی وریدها، خون و قلب است، بهتر است که این ارگان‌ها را تقویت کنید. هیچ راهی برای این کار بهتر از تنظیم مواد ورودی به بدن نیست، سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنید که گردش خون مناسب را در بدن بالا میبرند.

استراحت: به پاهای خود استراحت دهید. استراحت دادن به پا و انجام حرکات کششی و ماساژ عضلات می‌توانند به شل شدن عضلات و افزایش گردش خون کمک کنند. گردش خون کافی می‌تواند خستگی ناشی از یک روز طولانی را رفع کرده و هم زمان با واریس نیز مبارزه کند.

پاهای خود را روی هم نیندازید: روی هم انداختن پاها مانع گردش خون مناسب در پاها می‌شود. با هر بار انجام این کار شما خطر آسیب دیدن دیواره یا دریچه‌های یک ورید را افزایش داده و عملکرد آن برای حرکت دادن خون در جهت مناسب را مختل می‌کنید.

درمان واریس با استفاده از کفش طبی مخصوص واریس

از کفش های مناسب استفاده کنید : بهترین کفش‌های طبی مخصوص واریس دارای پاشنه‌های 3 تا 5 سانتیمتری هستند. کفش‌های بدون پاشنه مثل کفش‌های تخت بر روی ناحیه‌ای از پا فشار وارد می‌کنند که از قبل بیشتری فشار به آن وارد می‌شده است. ترکیب کفش‌های دارای پاشنه‌ی متوسط و جوراب‌های واریسی می‌تواند برای افرادی که به واریس متوسط مبتلا هستند مفید باشد.

کفش‌های تخت سلامت پا را تحت تأثیر قرار نداده ولی می‌توانند بر روی سلامت کمر شما تاثیرگذار باشند. تعدادی از افراد پس از مدتی استفاده از این کفش‌ها دچار درد در قسمت تحتانی کمر می‌شوند درنتیجه توصیه می‌شود که از کفش‌های طبی دارای پاشنه‌ی 4 سانتیمتری استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید کفش مناسب طبی دیگری خریداری کنید، یک متخصص می‌تواند کفی‌های طبی برای کفش شما تجویز کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از مزایای مذکور بهره مند شوید.

در صورت استفاده از کفش‌های اندازه‌ی پا و قدم زدن بیشتر، شما می‌توانید خطر ابتلا به رگ‌های واریسی را تا حد زیادی دفع کنید.

با وجود اینکه استفاده از کفش طبی مخصوص واریس می‌تواند در پیشگیری از واریس و یا تسکین علائم دردناک این عارضه تا حد زیادی مؤثر باشد، راه مطمئنی برای از بین بردن دائمی این عارضه وجود ندارد.

کفش طبی مخصوص واریس چه تاثیری روی بهبود این بیماری دارد؟

کفش طبی مخصوص واریس

کفش طبی مخصوص واریس

یکی از مواردی که باعث میشود که پاها سالم تر بمانند و گردش خون بهتری داشته باشند کفش هایی است که از انها استفاده میکنید. اگر به بیماری واریس دچار هستید بهتر است از کفش طبی مخصوص واریس استفاده کنید.

کفش‌ها می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر روی سلامت عمومی عروق داشته باشند. مطالعات نشان داده‌اند که کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند مانع عملکرد پمپ عضلات شده و فشار وریدی در بخش تحتانی پا را افزایش دهند. این عامل می‌تواند به بروز بیماری‌های عروقی و پیدایش رگ‌ها واریسی کمک کند.

سخن نهایی درباره کفش طبی مخصوص واریس

کفش‌هایی که اندازه‌ی مناسبی برای پا ندارند نیز می‌توانند مشکلات متعددی از جمله درد، تاول و بیرون زدگی شست پا را ایجاد کنند. این کفش‌ها می‌توانند بر روی سلامت وریدی نیز اثرگذار باشند چراکه مشکلات ایجاد شده توسط آن‌ها می‌تواند بر روی چگونگی پمپ خون در اندام‌های تحتانی مؤثر باشند. به همین دلیل بسیاری از کارگرانی که باید در محیط کار از کفش‌های ایمنی استفاده کنند دچار نوعی از عارضه‌های عروقی خواهند شد. این کفش‌ها معمولاً هم اندازه‌ی پای آن‌ها نبوده و باعث عارضه‌های مربوط به پا خواهند شد.

ما در فروشگاه کفش دکتر ماخ سعی کرده ایم با استفاده از پرسنل باتجربه و کار آمد کفش طبی مخصوص واریس تولید کنیم تا افرادی که به مدت طولانی در محل کار خود می ایستند براحتی بتوانند از پاهای خود مراقبت کنند.

سایر مطالب پیشنهادی :

منبع:

https://www.healthline.com/health/varicose-veins#treatment-and-prevention

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.