کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

کفش مخصوص خار پاشنه چه مشخصاتی دارد؟

کفش مخصوص خار پاشنه

فهرست مطالب

کفش مخصوص خار پاشنه را تا به حال استفاده کرده اید؟ آیا تا به حال دچار بیماری خار پاشنه شده اید؟ خار پاشنه نوعی رشد استخوان به صورت ضایعه است که در قسمت کف پا رخ می دهد. این موضوع می تواند به قدری دردناک باشد که حتی راه رفتن معمولی نیز برای فرد غیر ممکن شود. برای آشنایی هرچه بیشتر با این بیماری و همچنین روش های درمان خار پاشنه می توانید به ادامه مقاله توجه کنید.

بیماری خار پاشنه چیست؟

درمان خار پاشنه

همان طور که گفته شد خار پاشنه در حقیقت نوعی استخوان است که در قسمت کف پا و به خصوص در قسمت پاشنه پا رشد می کند.  درد پاشنه کف پا که در اولین قدم بیرون آمدن از رختخواب در صبح یا پس از یک دوره طولانی نشستن به وجود می آید، در پی وجود همین استخوان اضافی است.

این درد عمدتاً در دهه های پنجم تا هفتم زندگی رخ می دهد. این موضوع به معنی آن است که عمده افرادی که با این بیماری مواجه می شوند، افراد میانسال و پیر هستند. تخمین زده می شود که از هر ۱۰ نفر ۱ نفر را در طول زندگی تحت تاثیر قرار دهد.

دلایل به وجود آمدن بیماری خار پاشنه

علت هایی که می تواند این نوع از بیماری را ایجاد کند، شامل چند مورد می شود. چاقی بیش از حد و بالا بودن وزن بدن، راه رفتن های طولانی مدت و یا ورزش های طولانی مدت، پوشیدن کفش هایی که نمی توانند از قوس پا پشتیبانی کنند و ان را پر کنند، مبتلا شدن به دیابت و…همگی از جمله مهم ترین مواردی هستند که در این زمینه بروز پیدا می کنند.

خار پاشنه که نیاز است کفش مخصوص خار پاشنه را برای آن بپوشید، می تواند انواع مختلفی داشته باشد و مسلما هر کدام از آن ها می توانند میزان درد متفاوتی را نیز به شما دهند. خارهای پاشنه ممکن است نوک تیز، قلاب دار یا قفسه مانند باشند. بیرون آمدن خار پاشنه از زیر پاشنه به سمت قوس پا (وسط پا) گسترش پیدا می کند. به این ناحیه از پا که امکان بروز خار پاشنه وجود دارد، فاسیای کف پا گفته می شود.

معمولا برای تشخیص اندازه و درمان خار پاشنه لازم است تا از عکس برداری به روش اشعه ایکس استفاده شود. هنگامی که خار پاشنه در عکس اشعه ایکس دیده می شود، ممکن است تا نیم اینچ نیز حتی طول داشته باشد. اگر عکس‌برداری با اشعه ایکس نتواند وجود خار پاشنه را تایید کند و یا حداقل این موضوع را به صورت مشکوک اعلام کند، پزشک ممکن است این وضعیت را به عنوان «سندرم خار پاشنه» نیز معرفی کند.

علائم بیماری خار پاشنه

در خصوص علائم مربوط به این بیماری می توانیم به چند مورد اشاره کنیم. زمانی که علائم این بیماری را بدانید، احتمالا سریعتر می توانید این موضوع را متوجه شده و به درمان خار پاشنه بپردازید. یکی از راه های درمانی این موضوع خرید کفش مخصوص خار پاشنه است.

  • درد شدید همچون تیزی چاقو در قسمت پاشنه پا در هنگام ایستادن در اول صبح
  • درد مزمن و مبهم در پاشنه پا در طول روز
  • تورم و التهاب در قسمت جلویی پاشنه پا
  • احساس گرما از ناحیه آسیب دیده
  • وجود برآمدگی استخوان مانند و کوچک قابل مشاهده در زیر پاشنه

اگر فردی این علائم را تجربه کند، پزشک ممکن است از پای او عکس اشعه ایکس بگیرد تا مشکل را مشخص کند. دیدن برآمدگی در عکس اشعه ایکس تنها راه برای اطمینان از وجود خار پاشنه است. در این شرایط است که باید بهترین کفش طبی برای خار پاشنه را خریداری کرده و استفاده نمایید.

همه افراد مبتلا به خار پاشنه همه این علائم را تجربه نمی کنند. برخی از افراد مبتلا به خار پاشنه ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند. این افراد تنها در صورتی متوجه می شوند که خار پاشنه دارند که با روش اشعه ایکس از پای آن ها عکس برداری شود.

مشخصات کفش مخصوص خار پاشنه دکتر ماخ:

کفش خار پاشنه دکتر ماخ

برای برطرف کردن این مشکل مجموعه دکتر ماخ نوعی کفش طبی مخصوص خار پاشنه تولید کرده است که به صورت انحصاری توسط برند دکتر ماخ به بازار عرضه شده است. کفش مخصوص خار پاشنه دکتر ماخ دارای دیسکت قابل تنظیم متناسب با نوع بیماری و اندازه خار پاشنه شما است. که میتوانید متناسب با بیماری خود و تحت نظر پزشک این دیسکت ها را تنظیم کنید تا کمترین فشار به کف پاهای شما وارد شود و بتوانید این بیماری را کنترل کنید.

درصد شیوع خار پاشنه در زنان بالاتر از مردان است. در صورتی که دچار بیماری خار پاشنه شده اید، می توانید از انواع کفش طبی زنانه دکتر ماخ استفاده کنید. این کفش ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند و همچنین منحصر به فرد بودنشان، می توانند به شما در درمان بیماری خار پاشنه کمک بسیار زیادی کنند. البته این کفش ها دارای نوع کفش طبی مردانه نیز هستند و همین موضوع سبب می شود تا هیچکس در این زمینه دچار مشکل نشود.

درمان خار پاشنه

درمان خار پاشنه شامل موارد زیر است:

  • لیزر ASA، که طول موج‌های خاصی از نور را برای کاهش التهاب، پشتیبانی از ترمیم سریع‌تر سلول‌ها و تسکین سریع‌تر درد ساطع می‌کند.
  • یک برنامه تقویتی و کششی با تمرکز بر مفاصل و ماهیچه های پا و مچ پا
  • انطباق و اصلاح برنامه تمرینی خود برای کاهش فشار در پشت پاشنه پا
  • اصلاح روش راه رفتن برای رسیدگی به هر گونه مشکل بیومکانیکی که می تواند به درد شما کمک کند
  • استفاده از کفش طبی مخصوص خارپاشنه دکتر ماخ
  • بستن پا و مچ پا برای تسکین موقت درد

تقریباً برای همه بیمارانی که خار پاشنه آنها با اشعه ایکس تأیید شده است، با پیروی از روش های درمانی تمام علائم دردناک درمان می شوند. به این معنی که خار پاشنه نیازی به درمان مستقیم با جراحی یا روش های دیگر ندارد. با این حال، اگر روش‌های درمانی با شکست مواجه شوند، جراحی ممکن است به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود.

چرا از کفش مخصوص خار پاشنه استفاده کنیم؟

اگر کفشی متناسب با سبک زندگی خود پیدا نکرده اید، کافی است یکی از کفی‌های کفش جایگزین دکتر ماخ را به کفش‌های خود اضافه کنید. فناوری نو آورانه صندل های طبی دکتر ماخ به تراز کردن پاها از سطح زمین کمک می کند. بنابراین نه تنها می تواند به درد خار پاشنه کف پا کمک کند، بلکه می تواند به سایر شرایط ایجاد شده در زمانی که بدن شما هم راستا نیست، کمک کند.

جایگزین کفش مخصوص خار پاشنه:

اگر کفشی متناسب با سبک زندگی خود پیدا نکرده اید، کافی است یکی از کفی‌های کفش جایگزین دکتر ماخ را به کفش‌های خود اضافه کنید. فناوری نوآورانه صندل های طبی دکتر ماخ به تراز کردن پاها از سطح زمین کمک می کند. بنابراین نه تنها می تواند به درد خار پاشنه کف پا کمک کند، بلکه می تواند به سایر شرایط ایجاد شده در زمانی که بدن شما هم راستا نیست، کمک کند.

جمع بندی مطلب درباره درمان خار پاشنه

مواردی که در خصوص درمان خار پاشنه و همچنین کفش مخصوص خار پاشنه در طول این مقاله بیان شد، مواردی بودند که می توانید با استفاده از آن ها، تا جایی که امکان دارد از بروز این بیماری جلوگیری کنید و یا حداقل کاری کنید که اگر دچار این بیماری شده اید، بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن درد آن را کاهش داده و آن را درمان کنید.

منابع علمی درباره خار پاشنه:

https://www.healthline.com/health/heel-spurs

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.