کفش دکتر ماخ از سراسر کشور نمایندگی فعال می پذیرد. تلفن تماس:   09127342585 

Search

کفش نامناسب سبب ایجاد چه مشکلاتی در بدن انسان می شود؟

کفش نامناسب

فهرست مطالب

کفش نامناسب چه عوارضی را در پی دارد؟

کفش نامناسب نه تنها به خوبی از پاهای انسان حفاظت نمی کند، بلکه سبب ایجاد درد در نواحی مختلف بدن انسان می شود. و عوارض ناشی از استفاده طولانی مدت از کفش نامناسب بیشتر خود را در دهه چهارم زندگی انسان(بین 40 تا 50 سالگی)  نشان می دهد.

از آنجا که هر آنچه در جهان و محیط پیرامون مان مشاهده می کنیم از یک ساختار استاندارد و مناسبی پیروی می کند، از جمله ستون های ساختمان که با استاندارد هایی که دارا می باشند می توانند وزن ناشی از کل ساختمان را تحمل کند.

یک کفش مناسب هم باید از یک ساختار استاندارد مناسب پیروی کند، تا از آسیب های احتمالی که می تواند به اعضای بدن انسان در اثر پوشیدن کفش نامناسب ایجاد شود جلو گیری کند.

نوع دیگر از کفش نامناسب کفش هایی با پاشنه صاف هستند که نمی توانند فشار وارده بر قوس کف پا را به مقدار کافی پخش کنند. و چنین نقصی را باید عضلات پا، مفاصل و تاندون ها جبران کند و چنین مسئله ای سبب به وجود آمدن درد و جراحت در پا می شود.

کفش نامناسب چه تاثیری بر ستون فقرات دارد؟

تاثیر کفش نامناسب بر ستون فقرات

کفش نامناسب تاثیر زیادی بر روی ستون فقرات دارد

 

کفشی که شما آن را انتخاب می کنید باید یک کفش مناسب باشد چون تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن شما دارد، و اعضای بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، در واقع هنگامی که شما حرکت می کنید پاهایتان حرکت می کند و حرکت سایر اعضای بدن تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر پیدا می کند.

ایجاد درد در ناحیه کمر یکی دیگر از عوارض های کفش نامناسب است که تحمل درد ناشی از آن غیر ممکن است، و بر جنبه های مختلف زندگی فرد از جمله هنگام راه رفتن، رانندگی تاثیر می گذارد.

شکل اصلی و طبیعی کمر به شکل منحنی c مانند است و به عنوان ضربه گیر عمل می کند و باعث کاهش فشار وارده بر لگن و مهره های ستون فقرات می شود، پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث می شود که شکل منحنی ستون فقرات کمر صاف شده. و حالت قبلی خود را از دست داده و سبب درد در این ناحیه می شود.

همچنین ستون فقرات قفسه سینه، قسمت میانی کمر را مجبور به انحنای پیش از حد می کند، که سبب عوارض جبران ناپذیر زیادی می شود.

مطلب پیشنهادی: کفش چرم طبیعی اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

پوشیدن کفش پاشنه بلند چه تاثیری بر سلامت بانوان دارد؟

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند برای مدت طولانی توصیه نمی شود

 

یکی از دلایل به وجود آمدن کمر درد در بانوان پوشیدن کفش هایی با پاشنه بلند است که آسیب های فراوانی را به کمر فرد وارد می کند. استفاده طولانی مدت از کفش های پاشنه بلند باعث ایجاد تغییرات ساختاری از جمله ایجاد بونیون و انگشت کشی در پا می شود، و گاه حتی ممکن است عوارض ناشی از آن نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

فرمول خاصی وجود دارد که با آن می توانید اندازه ایده آل پاشنه های، کفش پاشنه بلند خود را بدست بیاورید:

اول باید قد خود را اندازه گیری کنید سپس فاصله بالاترین ناحیه سر تا ناف خود را هم اندازگیری کنید و آن را با نرخ طلایی که عدد 1.618 است ضرب کنید، و حاصل بدست آمده آن را با فاصله بالاترین ناحیه سر تا ناف جمع کنید سپس حاصل بدست آمده را از اندازه قد خود کم کنید، عدد بدست آمده اندازه مناسب پاشنه کفش شماست.

برای درک بهتر موضوع بالا یک مثال برای شما آماده کردم:

  • اندازه قد: 150
  • فاصله بالاترین ناحیه سر تا ناف: 55
  • نرخ طلایی: 1.618
  • 147=56+(56*1.618)
  • 3=150-147

اندازه مناسب پاشنه کفش بر اساس مشخصات بدن فرد 3 سانتی متر است.

با این حال پیشنهاد می شود که از کفش پاشنه بلند پیش از سه ساعت استفاده نکنید چون سبب ایجاد عوارض بیشماری در بدن انسان می شود.

بانوانی که می خواهند از کفش مناسب پاشنه دار استفاده کنند، پیشنهاد ما به آن ها کفش طبی زنانه است.

سایز نامناسب کفش ها چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟

کفش هایی با سایز نامناسب عوارض زیادی را با خود به دنبال دارند، اگر شما جزوء آن دسته از انسان هایی هستید که از درد پا، بد شکلی پا، پینه یا میخچه رنج می برید، امکان دارد یکی از دلایل آن استفاده از کفش های با سایز های نامناسب باشد.

بسیاری از مردم تصور می کنند، که سایز نامناسب کفش(بزرگ بودن و یا کوچک بودن آن برای پاها) عوارضی را به دنبال ندارد غافل از اینکه می تواند عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

کفش طبی مردانه در سایزهای مناسب برای پاهای هر فرد در بازار موجود است و یک انتخاب مفید و سالم برای آقایان است.

جالب که بدانید طبق تحقیقاتی که در سال 2018 انجام شده 28 تا 37 درصد از مردم کفش هایی با سایز های مناسب می پوشند پس سعی کنیم هنگام خرید کفش مناسب به سایز آن نیز دقت داشته باشیم.

چه طور بفهمیم کدام کفش با پاهای ما مناسب است؟

شما با انجام یک تست ساده می توانید درک کنید که کدام کفش با پاهای شما مناسب است، پای خود را بدون جوراب و کفش بر روی کاغذ بگذارید و طرح آن را بکشید، حال کفش هایی که قبلا آن ها را خریداری کرده بودید را با این طرح مقایسه کنید خواهید دید کفش هایی که در آن پاهایتان احساس راحتی داشتن با این طرح یکسان است.

و کفش هایی که در آن احساس تنگی داشتید با این طرح مغایرت ندارد. و باعث ناراحتی شما شده است.

برای خرید کفش مناسب چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

  1.  پیشنهاد می کنم آن جورابی را بپوشید که می خواهید در هنگام پوشیدن کفش از آن استفاده کنید، چون نازک یا ضخیم بودن جوراب در راحتی و ناراحتی پا (تنگ یا ازاد بودن پاه ) نقش مهمی دارد.
  2.  پیشنهاد می کنم قبل از توجه به توضیحات فروشنده و سایز کفش ببیند، که پاهایتان احساس راحتی می کند یا خیر؟ به این موضوع هم باید توجه داشته باشید که اندازه های (سایز) برند های مختلف کفش های تولیدی با هم متفاوت است. مثلا امکان دارد سایز کفش ورزشی شما 44 باشد اما سایز کفش مجلسی شما 42 باشد.
  3.  کفشی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن آن فشاری به انگشتان پاهایتان وارد نشود، گاه پوشیدن کفش های تنگ سبب رفتن ناخن درون گوشت می شود و باعث التهاب و خونریزی در اون قسمت می شود.
  4.  به تبلیغات گوش ندهید بهترین قاضی برای قضاوت، پاهای خودتان است که حتما باید راحتی کفش را امتحان و تائید کند، و از توجه بیش از حد به ظاهر کفش خوداری کنید چون راحتی پاهای شما در اولویت قرار دارد.
  5.  داخل کفش را با دقت بررسی کنید تا برامدگی های خاصی نداشته باشد که سبب فشار به قوس کف پا شود.
  6. کف و زیر کفش را با دقت بررسی کنید و از استحکام کفش مطمئن شوید، تا از پاهای شما در مقابل اشیاء تیز حفاظت کند. و با کفش روی سطوح نرم و سفت حرکت کنید تا از راحتی کفش مطمئن شوید.
  7.  حتما هر دو لنگه کفش را با هم امتحان کنید، چون امکان بزرگی و کوچکی لنگه های کفش وجود دارد اگر بین پاهایتان تفاوتی است حتما موضوع را به فرو شنده اطلاع بدید.

به تمام ویژگی های که عرض کردم در هنگام خرید کفش توجه داشته باشید، چون شما با خرید کفش مناسب روی سلامتی پاهای خود سرمایه گذاری کرده اید.

کلام آخر

در اخر به شما پیشنهاد می کنم که در خرید کفش مناسب دقت به عمل بیاورید، چون تاثیراتی که می تواند بر بدن انسان داشته باشد بیشمار است، کفشی که شما خریداری می کنید تنها از پاهای شما حفاظت نمی کند بلکه از اعضای بدن شما هم حفاظت می کند.

کفش طبی دکتر ماخ با شرایط خوب ومفیدی که دارا می باشد به شما چنین امکانی را می دهد که با خیال راحت از کفش خریداری شده استفاده کنید.

https://loomfootwear.com/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
برای خرید از وبسایت دکترماخ لطفا موارد زیر را تکمیل نمایید.
وبسایت رسمی دکترماخ فروش بصورت تکی ندارد و با تکمیل این فرم به نمایندگان فروش مربوطه وصل خواهید شد.